Op dit moment is er een verbindingsprobleem tussen twee datacenters. Ten gevolge  van deze netwerkstoring zijn een groot deel van onze Windows servers niet of minder bereikbaar. Dat betekend dat sommige webshops en de orderportaal (www.bestellingplaatsen.nl) op dit moment niet of minder goed bereikbaar zijn. In middels hebben de technische engineers van het datacenter het probleem geïdentificeerd en wordt er gewerkt aan een oplossing. In hoeverre deze storing te maken heeft met de wereldwijde storing waarbij veel websites van banken, overheid instellingen en nieuwssites niet beschikbaar waren, kunnen wij op dit moment nog niet zeggen. Ook over het tijdbestek waarin de medewerkers van het Datacentra het euvel kunnen herstellen is bij ons niet bekend. Uiteraard monitoren wij deze storing en zullen indien nodig acties uitvoeren om services te herstarten, zodra dit weer mogelijk is.

U hoeft zelf geen actie te ondernemen, zodra de system engineers van het datacenter de storing verholpen hebben, zullen de services automatisch worden herstart.

Stand van zaken

  • Opgelost
    Vrijdag 23 juli 2021 om 13;49 uur

    Het probleem is opgelost. Er zal nog wel vertraging zijn op maildiensten, maar dit is nasleep en slechts tijdelijk.

  • Controle
    Vrijdag 23-07-2021 om 12:59

    Het probleem lijkt te zijn opgelost. We onderzoeken de situatie nog actief, maar voor nu lijkt het volledige platform weer te werken.

  • Probleem Geïdentificeerd
    Vrijdage 23 juli 2021 om 12:36 uur

    Er wordt nog altijd hard gewerkt aan een oplossing. Er is op dit moment nog geen exacte ETA voor de fix bekend, maar zodra dit verandert zullen wij deze pagina updaten.

  • Probleem Geïdentificeerd

    Vrijdag 27 juli 2021 om 11:25 uur

    De netwerk engineers meten nu actief de getroffen lijn uit tussen de twee datacentra. Ook werken zij aan beide uiteindes om het knooppunt weer overeind te krijgen. Zodra er meer bekend is, lees je het op deze pagina.

  • Probleem Geïdentificeerd

    Vrijdag 23 juli 2021 om 10:14 uur

    Het probleem is nog niet opgelost. Bij het eerste datacenter wordt nu actief aan een oplossing gewerkt en bij het andere datacenter zijn aanvullende netwerk engineers onderweg.

  • Probleem Geïdentificeerd
    Vrijdag 23-07-2021 om 9:32 uur

    De huidige verwachting is dat het rond 10:00 wordt opgelost.

  • Probleem Geïdentificeerd
    Vrijdag 23-07-2021 om 08:56

    De systeem engineers van het datacenter hebben ondervonden dat het probleem in de netwerkverbinding van het datacenter aanwezig is en de leverancier nu onderweg is om daar reparaties door te voeren.

  • Probleem Geïdentificeerd
    Vrijdag 23-07-2021 om 07:16 uur

    We hebben inmiddels nauw contact met alle betrokken partijen om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen. De netwerkstoring lijkt te zijn veroorzaakt door een connectieprobleem tussen twee datacentra.

  • Onderzoekende
    Vrijdag 23 juli 2021 om 6:36 uur

    Er is op dit moment een netwerkstoring in een van onze datacenter. Door deze storing zijn een groot deel van de webshops en ons online platform (www.bestellingplaatsen) niet of minder bereikbaar. Het onderzoek loopt, zodra er meer informatie bekend is volgen er updates met oplostijd.

Aangezien de storing buiten onze servers plaatsvinden zijn wij afhankelijk van de system engineers van het datacenter die het dagelijks beheer van het netwerk binnen het datacenter verzorgen. De bovenstaande actuele stand van zaken is gebaseerd op informatie van die wij van de beheerders van het datacenter ontvangen.